Найбільший в світі електричний паром здійснив свій перший рейс

E-Ferry Ellen, найбільший в світі повністю електричний паром, здійснив свій перший рейс, з’єднавши острів Ерё (населення 6 тис. Чол.) З материковою частиною Данії. Відстань між кінцевими точками маршруту, данськими портами Сёбю і Фіншав, становить 22 морських миль.

Цей пором був побудований на верфі, розташованої на острові Альс, в рамках партнерства між муніципалітетом Ерё ​​і Європейським Союзом. Дана ініціатива є частиною програми Danish Natura, яка спрямована на забезпечення екологічно чистого транспорту для місцевих жителів. Проект стартував у 2015 році, а його фінансування забезпечувалося ЄС через схеми Horizon 2020 і Innovation Program.

Судно, здатне перевозити 30 транспортних засобів і 200 пасажирів, харчується від акумуляторної системи з небаченою раніше потужністю в 4,3 МВт-год, яка була спеціально розроблена Leclanché SA, однієї з провідних світових компаній в сфері зберігання енергії. За оцінками експертів, цей електричний паром дозволить скоротити кількість викидів CO2 більш ніж на 2 тис. Тонн в рік.

На заході, присвяченому запуску першого регулярного поромного сполучення між двома островами, взяли участь мери відповідних муніципалітетів – Оле Вей Петерсен з Ерё і Ерік Лауритцен з Сеннерборг.

Будівництво судна зайняло більше двох років, і цей процес не завжди був гладким. Директор суднобудівного заводу Søby Vaerft, Роар Фелькенберг зазначив: “Ми вважаємо, що майбутнє за електричними поромами, і зараз ми володіємо колосальними знаннями в цій області. Тепер у нас є все необхідне для впровадження акумуляторних систем на подібних судах”.

Якоб Класен, виконавчий директор Danish Shipping, також висловив надію, що в майбутньому все більше поромів в Данії будуть електричними. “Кожен поромний маршрут унікальний, тому їх потрібно розглядати індивідуально. Багато операторів, які здійснюють поромні перевезення на малі острови отримують фінансову підтримку, тому виникає також питання про наявність бажання щось змінювати”, – заявив він. Перше про що потрібно подбати портам – це забезпечення електропостачання в достатніх обсягах.

Довжина судна E-Ferry Ellen становить близько 60 м, а його ширина – 13 м, при цьому воно може плисти зі швидкістю до 15,5 вузла. Цей пором працює від високоємкий літій-іонний батарей G-NMC, які відрізняються підвищеною безпекою, завдяки багатошаровій двоклітинного конструкції і керамічним сепараторам. Акумуляторна система розділена на 20 блоків, кожен з яких підключений до окремого перетворювача, керуючому виходом енергії.

Для того щоб зменшити вагу порома, пасажирська і автомобільна палуби були розміщені на одному рівні, а місток виконаний з алюмінію замість сталі. Всі меблі на судні виготовлена ​​з переробленого паперу. E-ferry оснащений унікальним інтегрованим силовим агрегатом і системою приводу, які забезпечують неперевершену ефективність роботи.

Аніл Срівастава, генеральний директор Leclanché, зазначив: “Ми дуже пишаємося тим, що саме наша компанія стала постачальником акумуляторної системи для даного порома, який є передвісником нової ери в комерційному судноплавстві. Унікальна літій-іонна батарея була спеціально розроблена для цього проекту і завдяки потужності в 4,3 МВт-год, E-ferry являє собою важливу віху в сфері розвитку силових установок для морських судів. За рік роботи даний корабель зможе запобігти викиду в атмосферу 2 тис. тонн CO2, 42 тонн NOX, 2,5 тонни твердих ч стіц і 1,4 тонни SO2. Цей проект демонструє, що вже сьогодні ми можемо замінити чистою енергією теплові двигуни на викопному паливі і тим самим внести свій внесок у боротьбу з глобальним потеплінням і забрудненням, щоб поліпшити умови життя нашого суспільства “.

Протягом наступного десятиліття в одній лише Скандинавії можуть бути електрифіковані майже 200 поромних маршрутів, а по всій Європі може бути перетворено більше 1000 поромів. Ця система може також використовуватися в інших сферах судноплавства, включаючи гібридизацію і забезпечення енергопостачання в період пікового споживання на вантажних судах і круїзних лайнерах.

У 2015 році світовий ринок морських гібридних двигунів оцінювався в 2,6 млрд. Дол. Очікується, що до 2024 року він досягне 5,2 млрд. Дол., Тобто сукупний середньорічний темп зростання (CAGR) даної галузі складе 8,2% з 2016 з 2024 рік. За прогнозами експертів, до 2020 року обсяг ринку батарей для морського транспорту подвоїться в зв’язку з тим, що близько 80% нових прибережних судів будуть оснащені акумуляторними установками.

envelop facebook search
%d блогерам подобається це: