ТРЕВОР ДЖЕКСОН РОЗРОБИВ НОВИЙ ПАЛИВНИЙ ЕЛЕМЕНТ

Trevor-Dzhekson

Недорогий легкий акумулятор, в дев’ять разів більше ємний, ніж літій-іонний, з доступного алюмінію і з настільки безпечним електролітом, що його можна пити, у себе в гаражі розробив британський інженер Тревор Джексон.
Колишній інженер Rolls-Royce, BAE Systems і офіцер військово-морського флоту її величності Тревор Джексон почав експериментувати з алюміній-повітряної батареєю в своєму гаражі в 2001. За 18 років він розробив екологічно чистий акумулятор для електромобілів, вантажівок і навіть літаків. І підписав багатомільйонний контракт на запуск масового виробництва з британською компанією Austin Electric.

Прорив в експериментах Джексона настав тоді, коли він знайшов нову формулу електроліту — не токсичного і не їдкого.

«Я випив його, коли демонстрував інвесторам, щоб довести, що він безпечний», — розповів інженер.

Крім безпеки, електроліт Джексона володіє і іншою важливою перевагою — він може працювати з металом низької якості, наприклад, з переробленими банками з-під газованої води. Його формула, однак, тримається в найсуворішій таємниці.

Технічно винахід Джексона правильніше назвати паливним елементом, а не батареєю. Але, як би там не було, пристрій вийшов настільки легким і потужним, що воно здатне зробити революцію в безвуглецевої транспорті.

Тим часом, мало хто чув про здобутки Джексона. Причина в тому, що з тих пір, як інженер показав свій прототип десять років тому, він відчуває тиск з боку автомобільної індустрії, стверджує Денні Коркоран, директор Austin. Батарею називали неперевіреною, а її можливості — завищеними.

Однак незалежна експертна оцінка, проведена урядовим агентством UK Trade and Investment в 2017 році, прийшла до висновку, що батарея Джексона «вельми приваблива», заснована на «заслуговує на довіру технології» і виробляє набагато більше енергії на кілограм, ніж стандартні аналоги.

Випробування показали, що батарея Джексона вміщує дев’ять разів більше кіловат-годин електроенергії на кілограм, ніж літій-іонна.

Якщо поставити її на Tesla Model S, то дальність пробігу електромобіля збільшиться з 600 км до 4300 км при рівній вазі батарей, а при рівному розмірі — до 2400 км. Середній британській родині потрібно зарядити таку всього кілька разів на рік. При цьому за вартістю вона приблизно в шість разів дешевше літій-іонної.

Так що тепер Austin почне виробляти алюміній-повітряні акумулятори за рецептом Джексона — спочатку для тук-туків, триколісних азіатських таксі, потім для електровелосипедів і, нарешті, комплекти для переобладнання звичайних бензинових або дизельних автомобілів в електричні. Ціна такого набору буде £ 3500, і вони з’являться в продажу вже в 2020.

Виробництво акумуляторів з такого доступного матеріалу, як алюміній, дозволить знизити витрати і шкоди навколишньому середовищу, а застосовувати їх можна буде для зберігання сонячної або вітрової енергії.

envelop facebook search
%d блогерам подобається це: