У Німеччині відкрили першу дорогу на сонячних батареях

Під Кельном побудували першу в Німеччині велосипедну доріжку з сонячних панелей. Вона виробляє електроенергію і сама себе обігріває взимку. Поки її довжина становить всього 90 метрів, і коштує вона чимало грошей. Однак німців ціна не лякає – на цей енергоефективний проект вони покладають великі надії.

Велодоріжка-електростанція в містечку Ерфтштадт зроблена зі скляної плитки. Під нею – сонячні батареї, нагрівальні елементи і сенсори руху. Розташування для високотехнологічної траси вибрали не випадково: поряд поле, в якому немає дерев і завжди багато світла.

Як заявляють творці, кожен квадратний метр «сонячної дороги» виробляє 100 кВт * год енергії на рік, а вся вона може забезпечити електрикою 3-4 сім’ї. Можна використовувати цю енергію і для освітлення велосипедної доріжки в темний час доби.

Хоча плитка всього 13 міліметрів товщиною, вона без проблем витримує навіть масивний вантажівка, запевняють німецькі інженери. Дорога оснащена «розумною» функціоналом – вона фіксує кількість проїхали велосипедів і відображає дані на спеціальному табло. Крім того, вона автоматично визначає, коли її поверхня покриває лід і включає обігрів, щоб розморозити. Таким чином забезпечується безпека руху в зимовий час і економія витрат на її очищення.

Поки довжина електрогенеруючій доріжки всього 90 метрів, і вартість тестового ділянки компанія-інсталятор поки не називає. Разом з тим обіцяє, що така інвестиція окупиться через 10-15 років.

Ерфтштадт отримав фінансіровніе на цей пілотний проект від Євросоюзу. Якщо експеримент пройде вдало, то незабаром кожен зможе купувати не тільки сонячні батареї, але і багатофункціональні доріжки. За словами авторів проекту, в разі серійного виробництва 1 квадратний метр «сонячної» плитки буде коштувати 250 євро.

Нагадаємо, раніше тестові ділянки сонячних доріг вже відкрили в США, Голландії та Франції. Перевірка ефективності та економічної доцільності такого рішення в реальних умовах йде і в Китаї.

 

envelop facebook search